Oppskrifter

fredag 10. desember 2010

Smetteskjerf i miniutgave

En og en halv håndballkamp tok det meg å strikke dette smetteskjerfet i nyfødt-størrelse.  For et herlig strikketøy å ha mellom hendene.  Det vokste virkelig ut av ingenting, og man trenger slettes ikke tenke mens man holder på. 


Jeg har aldri tenkt over hvordan disse skjerfene er konstruert tidligere, men ble virkelig overrasket over hvor lettvint det faktisk var.  Oppskriften er sakset fra et sett fra Garnstudio som jeg ikke finner igjen, men dette er så enkelt at jeg husker den i hodet: Legg opp 4 masker, øk i hver side på annenhver pinne til 24 masker.  Strikk til arbeidet måler 8cm.  Sett annenhver maske på en hjelpepinne, strikk 4cm, plukk opp og strikk de andre 12 maskene like langt.  Samle alle 24 maskene og strikk til 40 cm.  Fell så på annenhver pinne til du har 4 masker igjen.  Fell av!

 Jeg holder på å forbruke garnet fra Pickles som jeg kjøpte på salg tidligere i høst.  Skjerfet er strikket i samme garnkvalitet som halsen i forrige innlegg.  Mykt og deilig, lett som en fjær i enkel tråd på pinne 2,5. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar