Oppskrifter

fredag 21. januar 2011

Nyfødtgaver


Jeg har mange rundt meg som strikker og driver med kreativt håndarbeid.  Niclas har selvsagt fått masse nydelig hjemmestrikk som benytter anledningen til å vise frem nå som jeg ikke produserer så mye selv.  Blant annet har ei god venninne av meg funnet frem strikkepinnene igjen og er inne i en "masse-produksjons-boble" når det gjelder babyklær.  Da vi gikk på barneskolen hadde vi egen "forening" - tror nok en del syns vi var litt rare ja..men hvem bryr seg vel om det? 

Det har vært nevnt i bloggverden før, men jeg kan nå føye meg til i rekken av dem som blir ekstra glad for hjemmestrikk selv om man har kunnskapen inne selv.  Det ligger utrolig mye omtanke og kjærlighet bak hver ei maske i denne dressen.  Jeg ble spurt på forhånd hva jeg ønsket meg til lillegutt, og jammen fikk jeg ikke akkurat det jeg bestilte!  Mønsteret er fra Nøstebarn, men garnet vet jeg ikke hvor stammer fra.  Den er super i passformen, og selv om den er størrelse 3mnd er den tatt i bruk.  Skikkelig god og elastisk ribbestrikk i armer og ben gjør den kjempeanvendelig allerede nå.  Varm og ikke minst kjempemyk - tusen hjertelig takk!


Jeg er tilbake, og gleder meg til å lese hva dere alle har bedrevet mens jeg har gjemt meg bort i ammetåka!  Godt nyttår =)

1 kommentar:

  1. Så hyggelig å se deg igjen, og for en nydelig gutt du har ♥
    Håper du koser deg masse.

    Klem

    SvarSlett