Oppskrifter

onsdag 15. juni 2011

Ferskvare!



 Rykende fersk er den vel ikke, men sjelden har jeg vært kjappere til å feste tråder, sy på merke, blidgjøre mannekengen og få knipset bilder!  Jeg fant, takket være min stadige rydding i gammelt rot, det savnede nøstet som trengtes for å bli ferdig med "Enda en enkel vest" fra Pickles - HURRA!  Dermed fikk jeg fart på sakene og gjorde meg ferdig først som sist. 


Denne vesten/tunikaen ble til ene og alene fordig jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med garnet jeg hadde liggende.  Jeg skal ærlig innrømme at jeg var skeptisk til både passform og design.  Men her ble jeg overrasket.  Synes den ble skikkelig fin på!  Jeg har strikket den bittelitt lengre enn opprinnelig oppskrift etter tips om at den da kan brukes til tunika.  Lengden ble vel sånn midt mellom en tunika og en vest, men pytt!




Blandingen av ull og bomull er like genial som Pickles-jentene påstår.  Deilig å strikke med, og svært anvennelig til høsten.  Håper det står til forventningene etter et par vask også.

Styling; smykke, armbånd og hårbøyle har modellen selv stått for ;0)



2 kommentarer:

  1. Den ble jo kjempesøt! Så fint at den var sånn rett i toppen, men hang litt ned på armene. Godt jobba :)

    SvarSlett
  2. Åh, kjempefin ble den! Utrolig flott å bruke den som en liten kjole/tunika :) *inspirert*

    Ha en fin dag

    Klem

    SvarSlett