Oppskrifter

onsdag 8. juni 2011

Hjemmesydd snekkerbukse


Hjemmesydd...det er noe gammeldags i det ordet.  Noe fint, litt nostalgisk og mormor-aktig.  Jeg er ikke så rent lite stolt over endelig å ha satt meg ned og ferdigstilt selebuksa jeg begynte på når jeg var på sykurs. 


Jeg har lært meg å sy i knapphull helt på egenhånd! Selve knappen sydde jeg i for hånd av ren frykt for at det siste jeg gjorde skulle ødelegge hele buksa. Jeg prøvde nemlig på en prøvelapp med prøveknapp....det ble mye tråd-vas, så jeg tok ingen sjanser. Bortsett fra det, har det meste gått på skinner. Én søm måtte sprettes opp (ja, jeg lærte at man ikke skal sy sammen bena i ett stykke...), resten gikk som smurt!

 
Mønsteret er fra Onion, blå cordfløyel og knapper fra Textart.  Dette ga mersmak - å sy etter mønster var både gøy og utfordrende.  Jeg kjenner på meg at her kan læringskurven gå bratt oppover - jeg suser videre på "mestringsfølelsesbølgen" og skal nå prøve meg på glidelås (!)


  

3 kommentarer:

  1. Så fin! :) Får meg til å ønske at jeg også fikk det kreative genet, kombinert med det tålmodige.

    SvarSlett
  2. Åh, så lekker! :) Jeg har også SÅ lyst å prøve meg på litt større kles-prosjekter :) Denne flotte buksa ga meg ett puff kjenner jeg :)

    Klem

    SvarSlett