Oppskrifter

fredag 16. september 2011

Lange volanger


For noen helger siden hadde vi besøk av ei scrappefrelst venninne og familien hennes. Hun hadde googlet seg frem til interessante scrappe-butikker i området som hun gjerne ville besøke, og jeg hang villig med. Jeg er ingen ivrig papirkunstner selv om jeg har både en og to esker med diverse utstyr til dette. Noe overrasket kom jeg over dette "garnet" i Kort & Godt sitt butikkutsalg i Ganddal.

Min venninne fortalte ivrig om hvor fint det ble, du skulle bare strikke i øverst hullrad i "gassbindet" (det føles litt sånn i hendene ;0) og vips tryllet de lekreste volanger seg frem i strikketøyet.

Jeg må si meg svært fornøyd med utseende så langt, men hjelpe meg her må jeg virkelig hente frem hver en nerve av tålmodighet. Selve skjerfet vokser egentlig ganske raskt, det er bare det at det tar altfor lang tid per maske. Man må rulle ut garnet slik at det ligger strekt over fingeren før man strikker masken.....dette blir definitivt ikke fullført denne helga, men et fint "en maske her og en maske der" -prosjekt.

Kanskje jeg kan pynte meg med dette til nyttårsaften?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar