Oppskrifter

mandag 15. november 2010

Baby, baby, baby...


Det går mye i baby for tiden....plutselig er dette blitt høsten for guttebabyer.  Ikke mindre enn to har sett dagens lys de siste to ukene.  I tillegg skal jeg bli tante til en gutt, og har selv en gutt i magen som begge ventes de nærmeste ukene. 

Jeg har derfor ikke annet valg enn å rote fram det lille jeg har av guttefarger i restegarnshaugen og starte produksjonen av mine favorittsokker/tøfler.  Sakset en oppskrift på votter fra et sett hos garnstudio som jeg syns passet fint til de rillestrikkede på tøflene og laget et par av disse også.  Det er jo fort gjort da, og ganske så koselig puslearbeid!

TIPS; Ullent eventyr har copyright på salg av disse sokkene da det er hun som står bak delingen av den opprinnelige oppskriften.  De koster 70,- og fås kjøpt her

1 kommentar:

  1. Så flotte strikkavotter og sokker du hadde! Og gøy med en gutt i magen også, kan jeg tenke meg;)
    Tusen takk for turtips!:) Jeg har tatt alle til meg, og var og handlet for nesten tusen kroner på apoteket i dag, greit å ha 'mageremediene' klare...;)
    Det blir iallfall gøy å oppleve noe annet en Kanariøyene;) Klem B:)
    PS. Heklagrønnsakene dine var kjempefine! Supre som leker eller gaver til små venner/venninner, tror sannelig jeg skal prøve meg på noen etterhvert! Har bestilt og fått rangledeler fra 'Biffen' også, og skal prøve meg på apene hennes, de er jo kjempeskjønne:)

    SvarSlett