Oppskrifter

torsdag 25. november 2010

Klippe i strikketøy....


For første gang har jeg prøvd meg på en oppskrift der det skal klippes hull til ermer og halslinning.  Jeg kan med en gang konstatere at jeg er glad jeg valgte å prøve dette ut på et bittelite baby-plagg framfor en stor voksengenser med tanke på resultatet.  Hvis jeg absolutt vil klarer jeg nok å få festet alle trådene om har løsnet i prosessen, men kjenner jeg meg selv rett blir nok denne søte vesten liggende til et annet kreativt prosjekt.  Den kan kanskje klippes litt mer i og bli til noe hel t annet? Tips mottas med takk...

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.  Garnet som jeg har skrevet om tidligere var kjempegodt å strikke i, og jeg synes mønsteret er nydelig.  Et par hakk mindre sting på symaskinen, mye mer tålmodighet og litt mer vilje til å ferdigstille, så klarer jeg denne biffen også!  Har bare så mye annet som jeg heller vil gjøre ferdig.  Nå har jeg prøvd, og jeg ble ikke helt avskrekket, bare enda litt mer tvilende til kombinasjonen saks og ferdigstrikket strikketøy ;0)

1 kommentar:

  1. Vett du? Eg synes vesten var fine eg! Herifra så ser den ganske så lekker ut....
    Og husk nå da...! At BARNET som skal oppi IKKE bryr seg stort om stinglengde og sånn som vi "henger oss oppi"... :)
    Den var pen, nydelige farger, den ser behagelig ut.... så vær så snillll og la en liten en få lov å slite den ut.... Den vil nok mer enn varme en liten sjel...... så leng den holder sammen da! :oD

    Eg mente det! Den ser god ut :)
    klem hk

    SvarSlett