Oppskrifter

mandag 8. november 2010

Den som spiser gulrøtter...



Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget Kaptein Biffs heklede rangler.  Her en kveld satte jeg meg ned og leste hele bloggen fra ende til annen.  For ei herlig og inspirerende jente!  Jeg ble mektig imponert over suksessen hun har klart å få til så kjapt, og ble derfor sittende å beundre kreasjonene hennes i lengre tid.  Ikke så rart kanskje, men jeg drømte faktisk om heklerangler den natta. 


Etter et kjapt søk etter oppskrifter på Ravelry rotet jeg fram det jeg hadde av bomullsgarn og satte i gang med produksjon av lekemat til kjøkkenet tulla etter planen skal få til jul.  Jeg synes det er så mye koseligere hvis hun vil leke med disse hjemmelagde greiene enn den grelle plastmaten som man får overalt. 

Akkurat det vil tiden vise, men nå er i det minste noe av det som skal havne i pakkekalenderen klar.
 
 

4 kommentarer:

  1. Hei, det var jammen meg koselig! og selv om jeg ikke har barn selv er jeg helt enig, det er altfor mye dårlige plastleker. Likte veldig godt det mintgrønne eplet du har laget. Har funnet masse matoppskrifter på ravelry, helt genialt nettsted :)

    SvarSlett
  2. så utrolig koselig blogg du har, likte spesielt den gulleroten :o)

    SvarSlett
  3. Fantastisk mat du har heklet! Håper engang å kunne få til å hekle sånne ting. Har nemlig også lyst til at Henrik skal leke med sånn mat istedet for plastmaten! Kjempefine :) Og helt enig i at Kaptein Biff er en fantastisk blogg - og en fantastisk butikk :)

    SvarSlett
  4. Skjønne heklemat! Planen er å lage noe sånt om noen av ungene viser interesse for å "lage mat", men inntil videre er minste for liten, og eldste vil heller lage ordentlig mat som middagen vår. Men jeg har et håp!

    SvarSlett