Oppskrifter

mandag 31. mai 2010

Fargerik pastell

Mitt kommende babyteppe har gått fra sarte rosanyanser til fargerik pastell.  Fort gjort når man tar det man har av bomullsgarn. 


Vi har hatt ei rolig helg fylt med mye lek, sang, dans og moro.  Internett-radio er et must hvis du noen gang skulle finne på å bosette deg i utlandet.  Jeg har vokst opp med at radioen ofte stod på som koselig bakgrunnsstøy mens mamma gjorde husarbeid.  Derfor er en formiddag med norsk radio og håndarbeidet i fanget ordentlig helgeidyll for meg.  Nora og jeg har til og med heklet litt sammen...jeg må si jeg ble imponert når to åringen danderte brikkene så pent på bordet før hun løp rundt og fant byggeklosser i riktige farger til å sette oppå heklelappene!  Etterhvert gikk hun tom for farger, og da var det ikke så nøye lenger. 

Denne uka er det stor fare for at håndarbeidskos må komme i siste rekke.  Nå er det åtte døgn igjen til eksamen i Skatterett.  Best å fordype seg i mer eksamensrettet lesing enn alt det koselige man kan lese om på internetts blogger....

2 kommentarer:

  1. Gå fine farger:-) Gleder meg til å se et ferdig teppe:-)

    Lykke til med eksamen!

    Veldig hyggelig at du vil være med på min lille sommer give away:-)

    SvarSlett
  2. Åh så fine farger - flink er du. Og følelsen av å krympe garnlageret er deilig. Selv har jeg krympet lageret med ett nøste nå. Men så ankom det nye 14 i posten idag... ups.

    Lykke til med eksamen!!!!

    SvarSlett