Oppskrifter

fredag 21. mai 2010

Kjekkasgenser til vinters



Jeg har fulgt Pickles-jentene ei stund nå og brukt noen av mønstrene deres.  I juleferien sendte jeg min første bestilling på Pickles-garn som jeg tok med meg til Qatar.  Det første jeg begynte på var en herlig kjekkasgenser til vinters.  Den er strikket i størrelse 1-2år av 200g Pickles Baby Merino i fargen "Nordisk Hav".


Her kommer litt reklame, for bedre garn å strikke av har jeg ikke vært borti!  Jeg klappet og strøk på bolen etterhvert som den vokste frem.  Hver en maske var en fryd å strikke. 

Er ikke helt fornøyd med halsen.  Vel er den tett og god når vinden biter, men den ser ikke så pen ut.  Skulle gjerne hatt mulighet til å brette den litt mer ned.  Det får bli en liten justering til neste gang.  For jeg skal garantert strikke en til Nora også, som hun kan ha til vinteren.  Denne ble strikket som en prøve på garnet og jeg falt pladask for den knallblå-fargen.  Den har ikke funnet sin rettmessige eier enda, men det skal vi nok få en ordning på etterhvert.

1 kommentar:

  1. Så nydelig genser. Jeg har også div prosjekt fra Pickles damene på pinner, men ingenting riktig ferdig akkurat nå. Denne må jeg strikke til lillebror etterhvert. Hyggelig å hilse på deg!

    SvarSlett