Oppskrifter

tirsdag 22. februar 2011

Drømmen om et eget hobbyrom


Nå som vi har fått et nytt familiemedlem har vi plutselig bruk for enda et rom som kan bli barnerom.  Ja, det kom jo ikke som et sjokk da, men vi har ikke stresset med å ha barnerommet klart til fødselen.  Guttungen sover fortsatt inne hos oss, og når vi er lei av å ha han på samme rom, er det jo strengt tatt bare ei seng som må flyttes.  Inntil han vokser ut av lekegrinda er det ikke noe poeng i å ha et rom med leker stående "på vent" synes jeg.

Vi har likevel begynt å tenke på hvordan vi best kan få plassert barna og oss i samme etasje nattestid.  (Ja, jeg synes det er tryggest å ha det slik hvis vi kan få det til.)  I den forbindelse har vi omrokkert på romløsningen i huset, vurdert frem og tilbake og kommet fram til at tiden er inne for å innvie kjelleren til eget bruk.  Leiligheten skal innlemmes i vår boenhet og dermed får vi plutselig et gjesterom, kino og *tamtarataaaa*....eget HOBBYROM til meg!

Jeg har allerede begynt å forberede meg.  Selve innvielsen kan nok ikke skje før på sensommeren siden vi har et kjøkken som skal pusses opp før drømmen blir til virkelighet.  Likevel har jeg brukt helgen på å sortere ut noe som kan flyttes ned så snart anledningen byr seg.  Fire flytteesker, to stappfulle høyskap og utallige korger, kurver og bæreposer skal endelig systematiseres og få sin respektive plass på et eget rom bare til meg.  Jeg gleder meg nesten mer til det enn til å få nytt kjøkken! (...men ikke si det siste til mannen min)


Neste helg står dåp for tur, og jommen dukket det ikke opp en del lyseblått som fint kan fungere som dåpspynt.  Kjekt når slikt for en gangs skyld dukker opp FØR og ikke uka etter begivenheten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar