Oppskrifter

mandag 21. februar 2011

Kjedelig strikk...


At det går an å bruke to måneder på noe så enkelt som en hals i ribbestrikk er ganske utrolig, men det som er enda mer utrolig er at dette er det eneste håndarbeidsaktige jeg har tatt i siden poden ble født...nei forresten det er ikke helt sant.


Denne pingvinen klarte jeg ikke å la vær å lage en kveld når rangledelene dumpet ned i postkassen.  Pingvinen er heklet etter oppskrift  fra Kaptein Biff, men ettersom det er en bestilling til tulla på 2,5år droppet jeg håndtaket.  Hun gikk også med på at "pingvingen" fikk gult nebb og bein i mangel av oransje garn.  Nå er blomsterranglen jeg kjøpte til lillebror fra samme epla-butikk redusert til oppvask! (*fnis* jeg måtte bare knipse bildet da jeg leste om nevnte rangle i dette innlegget og like etterpå gikk forbi lekekjøkkenet til tulla...)


Tilbake til den kjedelige halsen...
Jeg har ikke tatt i strikkepinnene så ofte de siste ukene, og jeg tror ikke jeg kan huske å ha syntes at det var så kjedelig å produsere noe som dette traurige og veldig fornuftige plagget!  Den har fått en enkel hvit heklekant av fastmasker og er nå lagt på plass i skapet for vinterklær til neste år.  Bonus 1 : den ble ferdig og havnet ikke i eska merket med "uferdige prosjekter - Hobbyrom" (mer om dette i morgen) Bonus 2 : jeg har nått brukt opp alt garnet som ble kjøpt inn til Mariusgenseren!

Halsen kommer nok godt med når guttungen begynner i barnehagen.  Heldigvis er det leeeeenge til enda!  Nå begynner håndarbeidslysten heldigvis å vende tilbake og jeg har en yndig liten jentejakke på pinnene.  
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar